.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعزام هیات اقتصادی گیلان به داغستان روسیه

روح الله قهرماني چابك استاندار گیلان صبح دیروز عازم جمهوری داغستان شد.

به گزارش سازمان بازرگانی گیلان؛ در بازدید از این جمهوری مسلمان نشین روسیه فدراتیو، استاندار گیلان را هیاتی متشکل از مدیران اجرایی و تجار همراهی می کنند.

استاندار گیلان از امضاي تفاهم نامه احتمالي في مابين دولت جمهوري داغستان (روسيه فدراتيو) و استانداري گيلان (جمهوري اسلامي ايران ) در زمينه همكاريهاي تجاري، اقتصادي خبر داد.

قهرمانی چابک با اشاره به موافقتنامه في مابين دانشگاه دولتي داغستان و دانشگاه گيلان در سال 87 بازدید از موسسات علمی، فني، فرهنگي و اجتماعي، آشنايي با موسسات بزرگ ورزشي داغستان را به عنوان بخشی از برنامه های این هیات اعلام کرد.

وی در این سفر ضمن دیدار با سازمان دهندگان حج سال 2010 با سايت هاي سرمايه گذاري در زمينه توريستي، تفريحي در سواحل درياي خزر آشنا شده و از مجتمع تسيتادل نارين قلعه، مسجد جامع، موزه تاريخي و معماري هنري و دولتي دربند نیز بازدید خواهد نمود.

داغستان يكي از جمهوري‌هاي خود مختار روسيه در خاور قفقاز و ساحل باختري درياي خزر است.

نام داغستان از تركيب كلمات «داغ» كه در زبان‌هاي تركي به معناي كوه است و «ستان» كه در زبان‌هاي ايراني به معناي «جاي يا سرزمين» است، گرفته شده است. مسلمانان در داغستان 87 درصد از كل جمعيت را تشكيل مي‌دهند. مسلمانان عمدتا از مذهب شافعي يا شيعه هستند. مردم داغستان از اقوام مختلف نژاد قفقازي هستند، به واسطه حضور گروه‌هاي قومي بسيار گوناگون در اين سرزمين به‌جز روسي، بيش از 30 زبان ديگر نيز در داغستان صحبت مي‌شود.

اقوام گوناگوني در داغستان زندگي مي كنند، بر اساس سرشماري سال 2002 روسيه، قفقازي‌هاي شمال ‌شرق (از جمله آوارها، دارگين، لزگي‌ها) حدود 75 درصد جمعيت داغستان را تشكيل مي‌دهند. اقوام ترك‌تبار شامل كوميك‌ها، نوغاي‌ها و آذربايجاني‌ها حدود 20 درصد جمعيت، روس‌ها حدود پنج درصد و بقيه اقوام كمتر از پنج دهم درصد كل جمعيت داغستان را تشكيل مي‌دهند. اين جمهوري بيش از دو ميليون و 600 هزار نفر جمعيت دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.